Patirtinis ugdymas(is) Kauno lopšelyje-darželyje „Malūnėlis“

 Mokymasis per patyrimą yra pati seniausia mokymosi metodika.  Patirtiniu būdu mokomasi ne per instruktavimą, o per asmeninį atradimą, per patirtį ir jos refleksiją.
2017 m. spalio mėnesį Kauno lopšelio-darželio „Malūnėlis“ „Kiškučių“ ir „Bitučių“ grupėse buvo įgyvendintas projektas „Kodėl dabar ruduo?“. Sudarėme vaikams galimybę pažinti įvairią gamtinę aplinką bei įvairius gamtos reiškinius rudenį: stebint, tyrinėjant, kuriant kieme, grupėje, salėje, meno dirbtuvėlėse.
Gamtos stebėjimai kiekvieną dieną ir gamtos kalendoriaus pildymas leido pastebėti orų kaitą, susipažinti su oro žymėjimo sutartiniais ženklais. Su tėvais sekė orų prognozes, rūpinosi tinkamą apranga. Visu kūnu teko pajusti orų įvairovę: saulėtas, vėjuotas, lietingas, apsiniaukusias dienas.
Aktyviai fizinei veiklai naudojome gamtinę medžiagą. Buvo smagu pavirsti lapeliu ir pasisukti su draugu, šokinėti per lapų krūvas, mėtyti į taikinius giles, kaštonus, kankorėžius. O grįžus iš lauko kalbėtis su draugais ir auklėtojomis apie tai ką pajuto, suprato, atrado, sužinojo, kas ir kodėl juos sudomino.
Lauke surinktą gamtinę medžiagą vaikai tyrinėjo, eksperimentavo: kas skęsta, plaukia, kiek nešvarumų liko nusistovėjus lietaus vandeniui ir kt. Pipete lašindami vandenį ant įvairių daiktų atrado vandens savybes.
Patirtį, emocijas išreiškėme meninėms priemonėmis. Įdomu žaisti su vandeniu, daryti lietų su piršteliais, taškyti šukomis ir šepetėliu, pušies šakele, štampuoti įvairiais konstruktoriais. Smagu kurti įvairius skėčius mamai, tėčiui, broliui ir kt.
Atkeliavę rudens spalvų nykštukai padėjo sukurti daržovių lysves, pabūti pasirinkta daržove ir dalyvauti rudenėlio šventėje „Daržovių fiesta“.
Ugdymo procese naudojome inovatyvias technologijas. Ypač vaikus sudomino veikla prie šviesos stalo, žaidimai su smėliu.
Baigiamojo renginio metu, sudarius dvi komandas, vaikai galėjo pasidžiaugti savo žiniomis, gebėjimais, kūryba, raiška ir saviraiška. Savo žodyną plėtė žaisdami žodinius žaidimus: „Atspėk pagal požymius“, „Iš ko sudėtas žodis“, „Užbaik sakinius“. Judrios veiklos metu su kaspinais ir skarelėmis žaidė imitacinį siužetinį žaidimą „Ruduo“. Mąstyti, samprotauti, tartis su komanda pareikalavo žaidimas „Taip ir ne“, atsakant į auklėtojos teisingus ir neteisingus teiginius. Daug teigiamų emocijų suteikė komandų parengta improvizacija „Dabar ruduo“.
Išvados Vaikai geriausiai mokėsi iš savo asmeninės patirties, savo mažų atradimų, eksperimentų ir žaidimų. Ieškojo atsakymų į iškilusius klausimus, samprotavo, darė išvadas atrasdami naujus rudeninės aplinkos pažinimo būdus. Džiaugėsi galėdami laisvai kurti ir improvizuoti, savitai reikšti mintis ir įspūdžius įvairioje veikloje. Gerėjomės spalvinga rudens aplinka, savo ir kitų kūryba, surengta paroda.

Kauno l/d „Malūnėlis“ auklėtojų V. Kovalenkovienės ir J. Olšauskienės inf. ir nuotr.



 
Renginių kalendorius
Lapkritis 2018
P A T K P Š S
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 1 2