Ankstyvajame amžiuje vaikų higienos įgūdžių pradmenys tik pradeda formuotis. Todėl labai svarbu skirti jiems ypatingą dėmesį. Vaikas įgijęs asmens higienos įgūdžių pradmenis tampa mažiau priklausomas nuo suaugusiojo, savarankiškesnis, pradeda suvokti save ir savo galimybes, labiau pasitiki savimi.

Panevėžio lopšelio-darželio ,,Gintarėlis’’, 1–2 metų ,,Kiškučių’’ ankstyvojo ikimokyklinio amžiaus grupės vaikučiai kartu su mokytojomis ir tėveliais vykdė projektą ,,Mano draugas: muilas, šukos, šepetukas’’.

Projektas skirtas tobulinti ankstyvojo amžiaus vaikų savitvarkos įgūdžius.                                          

Tikslas: elementarių žinių ankstyvojo amžiaus vaikams apie kūno priežiūrą įgijimas, ugdant sveikos gyvensenos įgūdžius.

Uždaviniai:

  • formuoti vaiko higienos įgūdžių pradmenis per patirtinį ugdymą bei menines ir pažintines veiklas;
  • ugdyti dienos ritmo pojūtį;
  • bendradarbiauti su šeima, ugdant asmens higienos įgūdžius.

Projektas vyko IV etapais. 

I etapas ,,Mano aplinka’’

Ugdytiniai mokėsi susirasti savo vietą prie stalo, savo naktipuodį, savo rankšluostuką, savo spintelę rūbinėlėje. Šis etapas vyko dvi savaites. Pradžioje sunkiai sekėsi susirasti savo vietą prie stalo ir savo rankšluostuką. Dažnai šlapias rankytes norėjosi valyti į draugo rankšluostuką, atsisėsdavome ir į draugo vietą, dažnai atidarydavome ir ne savo spintelę. Bet kadangi šiuos veiksmus kartodavome po keletą kartų per dieną, tai ir pavyko pasiekti gerus rezultatus.  Patiko dekoruoti savo rankšluostuką, (ugdytiniai su teptuko ir guašo pagalba tapšnojo per baltą popieriaus juostą ir taip papuošė rankšluostuką).

II etapas ,,Plaunu rankytes’’

Šiame etape vyko rankų higienos įgūdžių formavimas: mokėmės plauti rankytes prieš valgį, po valgio, po pasivaikščiojimo kieme, po meninės veiklos. Vaikams patiko leisti vandenį, plauti rankytes. Tai atlikome keletą kartų per dieną. Kai kurie ugdytiniai rodydavo savo nešvarias rankytes ir vesdavo į prausyklą plautis rankyčių. Ypač patiko žaisti su vandeniu, plauti žaisliukus. Darėme savo rankyčių atspaudus, vaikai džiaugėsi savo atspausta rankyte ant popieriaus lapo. Džiūgavome ir savo rankytės atspaudą panaudojome kaip medį, piešėme, klijavome jam lapelius. Ypač stipriai spausdavome teptuką, kai darydavome medeliui lapelius, norėjome, kad būtų kuo gražiau. Meninių – kūrybinių užduočių dėka lavinome vaikų estetinius pojūčius, kūrybiškumą, meninę raišką, spalvų pažinimą taip pat ir smulkiąją motoriką, dėmesį, nors ir trumpam laikui.

III etapas „Mano šukuosena“

Šukavomės prieš veidrodį, pratinomės prie šukų, šepečio. Rinkome pačią gražiausią šukuoseną, mokėmės suimti plaukus į ,,uodegytę“, įsegti elementarų segtuką, užkišti plaukų sruogą už ausies ir kt. Kai kuriems vaikams ši užduotėlė buvo per sunki, bet kasdien kartodami išmokome bent jau šukuoti savo plaukučius, braukti per plaukus. Aplikavome, piešėme plaukus naudodami galvos trafaretus. Kartojome sąvokas: ilgas – trumpas, didelis – mažas, daug – mažai. Lavinome smulkiąją motoriką. 

IV etapas ,,Balti dantukai’’

Susipažinome su dantų šepetėliu. Po pietų valgio „valėme’’ dantukus, braukėme per  juos, tiesiais judesiais iš viršaus į apačią. Sunkiai sekėsi tai daryti, nes kiekvienas norėjo kuo greičiau tai atlikti. Lipdėme dantuką iš plastilino ir modelino. Kai kuriems sunkiai sekėsi lipdyti, nes plastiliną sugnaibydavo į smulkius gabaliukus. Spalvinome dantuką, braukėme spalvotais pieštukais iš viršaus į apačią ir atvirkščiai arba per visą lapą.

Šį projektą tęsime ir vyresniame amžiuje, tobulinsime kasdienio gyvenimo įgūdžius ne tik ikimokyklinio ugdymo mokykloje, bet ir namuose. Tokiu būdu aktyviai įtraukdami ir tėvelius.

Parengė ikimokyklinio ugdymo mokytoja Zita Žilienė

Kategorija: Projektai