Organizuojant ugdymo procesą labai svarbu, kad vaikui jis būtų įdomus, patrauklus, skatintų kūrybiškumą, kad jo metu vaikas galėtų tyrinėti, eksperimentuoti, diskutuoti ir pats daryti išvadas. Taip pat svarbu palaikyti vaikų idėjas ir jas plėtoti. Priešmokykliniame amžiuje būtina padėti vaikui perimti sveikatą stiprinančias gyvenimo nuostatas ir plėsti supratimą apie sveikatą ir jos tausojimą. Kad ugdymo procesas būtų vaikams įdomus ne tik plėtojame vaikų idėjas, bet ir taikome įvairius netradicinius būdus.
Tik įėjęs į grupę Matukas garsiai visiems pareiškė:
– Man jau auga tikras dantis, bet senasis dar visai nekliba!
Visiems tapo įdomu kodėl ėmė augti dantukas jei dar neiškrito „senasis“? Ėmėme diskutuoti kodėl tai atsitiko, apžiūrėti kiek kuris jau turi „naujų“ dantukų, kiek iškrito „senųjų“.
Bet argi dantukai taip vadinami? Tik keli vaikai žinojo, kad pirmieji dantukai vadinami pieniniais, o kaip vadinami į jų vietą išdygę dantukai nežinojo nei vienas. Kuo daugiau sužinoti apie dantis kaip jie auga, kodėl krinta, kaip jie vadinami padėjo enciklopedijos ir knygelė „Viskas apie tavo dantukus“. Čia radome ne tik dantukų pavadinimus, sužinojome kaip jie vadinami supratome, kodėl jie ima klibėti ir iškrenta, kodėl kai kuriuos dantukus apninka mikrobai ir atsiranda skylutės. Apžiūrėjus savo ir draugų dantukus pastebėjome, kad ne visi dantukai sveiki, kad kai kurie jau su „skylutėmis“. Betgi dantukus mes valomės du kartus per dieną tai kodėl juose atsirado skylučių? Į šį vaikų klausimą galėjo atsakyti tik dantų gydytoja, tad visi drauge ir išsiruošėme į kelionę pas dantų gydytoją.
Ne visi drąsiai žengė į stomatologo kabinetą, bet stomatologei Aušrinei ėmus pasakoti kaip teisingai prižiūrėti dantukus, parodžius ir papasakojus kaip aparatai padeda pagydyti sergantį dantuką, leidus juos ne tik atidžiau apžiūrėti ,bet ir palaikyti rankutėje, baimė visiems dingo. Andriukas net pasisiūlė parodyti gydytojai savo dantukus, kad ji galėtų juos apžiūrėti. Monitoriaus ekrane visi matėme kokie balti ir gražūs Andriaus dantukai, tačiau ir jo vienas dantukas jau serga. Gydytoja Aušrinė paaiškino, kodėl dantukus kartais apninka mikrobai, papasakojo ir parodė kaip teisingai valyti dantukus, kokį šepetėlį naudoti, kiek pastos ant jo išspausti, koks maistas padeda ar kenkia dantukams ir pakvietė pažiūrėti filmuką apie daktarą Triušį. Po filmuko vaikai atsakinėjo į gydytojos klausimus ir džiaugėsi už teisingus atsakymus gautais prizais. Nei vienas iš gydytojos kabineto neišėjo nusiminęs. Vaikus džiugino ne tik gautos dovanėlės, bet ir tai, kad jau bus nebaisu ateiti pasitikrinti ar sutaisyti dantukus.
Kelionė pas dantų gydytoją ne tik praturtino vaikų žinias apie šios profesijos svarbą, bet praplėtė vaikų supratimą, kad laikantis asmens higienos, valgant sveiką maistą saugoma ir tausojama sveikata. Nors grupėje dažnai kalbame apie saugaus eismo taisykles, tačiau tik keliaudami vaikai jas gerai įsimena, jų laikosi. Laikydamiesi saugaus eismo taisyklių taip pat rūpinamės savo sveikata.

Jurbarko vaikų lopšelis-darželis ,,Nykštukas“ auklėtojos metodininkės Virginijos Biliukevičienės inf.

 

 

 

 

 

 

 

Kategorijos: Renginiai