Dažnai tėvai, pedagogai skundžiasi probleminiu vaikų elgesiu arba „emociniais elgesio sutrikimais“, pasireiškiančiais elgesio ar emocinėmis reakcijomis tam tikroje aplinkoje: namuose, darželyje, mokykloje ir pan. Tokios reakcijos skiriasi nuo įprastų normų ir daro neigiamą įtaką ugdymo veiklai.

Lopšelyje-darželyje „Pasaka“ šia aktualia ugdytojams ir tėvams tema seminarą rajono ikimokyklinio ir priešmokyklinio udymo pedagogams pravedė įstaigos psichologė Ingrida Bultienė. Psichologė įvardijo tokio elgesio priežastis. Tai biologinės: įgimtas temperamentas, genetinis paveldėjimas, fizinė negalia ir kt.; psichologinės-socialinės: tėvų auklėjimo stilius, žalingi tėvų įpročiai, krizės šeimoje, ugdymo įstaigos aplinka ir kt. ir socialinės-ekonominės: žemas tėvų išsilavinimas, žemas ekonominis statusas.
Buvo aptarta pagrindinės ikimokyklinio amžiaus vaikų reiškiamos emocijos ir jų poreikiai, analizuojami pagalbos vaikui žingsniai. Psichologė akcentavo, jog visos emocijos yra normalus ir sveikas reiškinys, tačiau ugdytojui ypač svarbu: išsiaiškinti vaiko patiriamas emocijas, atpažinti savo emocijas, kurias mums sukelia vaiko elgesys, išsiaiškinti vaiko ketinimus ir poreikius. Tik tuomet, kai ugdytojas jau žino(ar numano), kokios yra vaiko emocijos ir poreikiai, galima jam padėti kreipiant jo veiksmus kita linkme, kad jo elgesys taptų priimtinas. Ypač svarbu-
palaikyti ir padrąsinti vaiką: ugdytojas yra šalia, kad padėtų jam apmąstyti savo veiksmus.
Taigi, jei norime pažinti vaiką, mes turime įsiklausyti į jį, elgtis pagarbiai, su pasitikėjimu, leisti jam atskleisti savo prigimtį ir nežaloti jos spaudimu ar savo pernelyg aukštais lūkesčiais.
Vienas iš svarbiausių momentų santykyje su vaiku yra buvimas „čia ir dabar“- esaties akimirka. Jei tą akimirką mes esame kartu su vaiku, bendrai kuriame-tai skatina jo augimą, brandina jo jausmus, mintis bei prisiminimus.
Seminaro metu buvo išsamiai aptartos galimos probleminio vaikų elgesio korekcinės priemonės: žaidimų terapija, meno-dailės terapija bei relaksacijos metodas.
Dalyviai atliko įdomias praktines dailės bei relaksacinės terapijos užduotis, kurių metu turėjo galimybę eksperimentuoti, lavinti kūrybinę saviraišką, vaizduotę, estetinius ir praktinius meninius veiklos gebėjimus.
Kaip teigė pedagogai, seminare įgytos žinios, labai pravers jų kasdieniniame darbe.

Prienų lopšelio-darželio „Pasaka“ direktorės pavaduotojos Rimos Bruknienės inf. ir iliustr.

 

 

 

Kategorijos: Renginiai