Biržų lopšelis-darželis ,,Genys” yra Sveikatą stiprinanti mokykla, kur ypatingas dėmesys skiriamas sveikai mitybai, fiziniam aktyvumui,  patirtinei veiklai, socialinei-emocinei sveikatai. Į  programos vykdymą įtraukiama visa įstaigos bendruomenė.

    Tėvai, seneliai gali praturtinti ugdymo procesą, pasikviesdami vaikus į savo darbovietes, supažindindami su tam tikro darbo aplinka ir specifika. Tokia galimybe pasinaudojo ir  ,,Nykštukų” grupės priešmokyklinukai. Saulėtą rugsėjo rytmetį važiavome į UAB ,,Naradava”, kur mus pasitiko Luizos tėtis ir močiutė. Toks, rodosi, paprastas darbas kaip obuolių skynimas,  vaikams suteikė daug džiugių emocijų, naujos patirties. Jiems  buvo smalsu stebėti, kaip obuoliai kraunami, kur sandėliuojami, kaip iš jų spaudžiama tyrė. Visais pojūčiais pasinėrė į ūkio aplinką: grožėjosi obelų sodu, sandėlyje užuodė malonų obuolių aromatą, perdirbimo ceche sušuko: „Taip kvepia, kai mama verda obuolienę!“ Luizos močiutei pakvietus ragauti ką tik išvirtos tyrės ir marmelado, tyrinėjo skirtingus skonius: marmeladas saldus, o tyrė rūgštesnė, bet ji be cukraus, tad tikrai sveikesnė.

   Jau eilę metų priklausome respublikinei ikimokyklinio ugdymo įstaigų darbuotojų asociacijai ,,Sveikatos želmenėliai”, kuri mus pakvietė dalyvauti akcijoje ,,Mažieji turistai”. Priešmokyklinukams svarbu gerai pažinti jų artimiausią aplinką, savo gimtąjį miestą, tad  organizavome žygį iki Širvėnos ežero. Prieš pradedant kelionę, kiekvienas vaikas gavo numatyto žygio planą, su ten pateiktomis užduotimis ir orientyrais, kuriuos turės pastebėti. Mažieji turistai keliaudami skaičiavo, kiek liepų auga prie tako, pastebėjo plazdančias vėliavas, ieškojo pasislėpusių trijų raidžių SSS, sužinojo, kokioje upėje fontanas ir į kokį ežerą ta upė įteka.

    Koks žygis be staigmenų? Beeinant pėsčiųjų taku, šalia ežero vaikai pastebėjo kažką mojuojant spalvingais balionais. Taip juos pasitiko ir nustebino Arijaus, Jokūbo ir Urtės mamos. Vaikai su mamytėmis šoko, vaišinosi arbata, žaidė žaidimus ir leido aitvarus. Beje, vieną aitvarą teko patiems surinkti naudojantis instrukcija, o leidžiant  skrajūnus, vaikai patyrė, kad jie geriau skrenda, kai bėgi prieš vėją.

    Atsisveikinus su mamomis, žygis tęsėsi: priėję Poezijos suolelį deklamavo eilėraštį, keliaudami toliau turėjo išsiaiškinti, kokia antra upė įteka į ežerą. Paskutinė užduotis – surasti L raidės forma išdėliotus akmenis ir suskaičiuoti kiek jų yra.

   Žygis nebuvo trumpas, bet ,,Nykštukams” pavyko jį įveikti! Vaikai daug sužinojo, tenkino poreikį judėti ir būti gryname ore ir, svarbiausia –  patyrė daug emocijų. Tai labai patraukli fizinio aktyvumo forma, kuri padeda kiekvienam vaikui siekti individualios pažangos.

    Pastaruoju metu tėvų ir pedagogų bendradarbiavimas yra ypač aktualus įstaigos vaikų ugdymo veikloje, nes tai yra viena iš reikšmingiausių darbo ir veiklos formų, padedančių racionaliau spręsti problemas. Tik tokiu būdu – tarpusavio sąveikoje, bendraujant ir bendradarbiaujant – mūsų įstaigoje siekiama pagrindinio tikslo – ugdyti sveiką ir laimingą vaiką.

Piešmokyklinio ugdymo mokytoja metodininkė Aušra Pliekaitienė

Categories: Renginiai