Bendradarbiavimas – efektyvi sveikatos ugdymo forma. Be aktyvaus šeimos dalyvavimo ugdant vaiką, be tėvų gerosios patirties plėtotės, sveikatos ugdymas taptų tik pedagogų reikalu, o vaikų samprata apie sveikatą, jos vertę, tausojimą ir atsakomybę būtų nenuosekli. Šeima yra pirmasis vaiko mokytojas. Pastebėjome mūsų „Pelėdžiukų“ grupės tėvelių pagyvėjimą, aktyvų bendravimą tiek su mumis, auklėtojomis, tiek tarpusavyje, domėjimąsi vaikų visapusišku auklėjimu ir dalijimąsi patirtimi. Todėl gimė mintis projektui „Pažinkite mane“, kurio pagrindiniai tikslai ir uždaviniai:
– Skatinti tėvus aktyviai bendradarbiauti, kuriant ir įgyvendinant projektą;
– Nuoširdžiai ir aktyviai dalintis mintimis apie bendravimą ir vaikų auklėjimą namuose, tuo siekiant sužinoti, kaip ugdo vaikų savarankiškumą, lavina kalbą, moko gero elgesio, kokį maistą propaguoja šeimoje, kokius žaidimus žaidžia namuose ir gryname ore;
– Skatinti ir siekti vaikų sveikatos saugojimo bei stiprinimo šeimoje tęstinumo.
Visą projekto veiklos turinį suskirstėme į penkis etapus pagal temas: „Mūsų valgiaraštis“, „Leiskime vaikui būti savarankišku“, „Kodėl vaikutis mažai kalba?“, „Gero elgesio ABC“, „Žaidimai namuose ir gryname ore“. Vienam etapui skyrėme vieną mėnesį. Projekto vykdymo metu į šeimas keliavo „Keliaujantis dienoraštis“, į kurį tėveliai rašė savo mintis apie vaikų auklėjimą, kalbos lavinimą, kaip moko vaikučius gero elgesio, ugdo jų savarankiškumą, kokius žaidimus žaidžia savo šeimose ir ką įdomaus gali pasiūlyti kitoms šeimoms. Tuo pačiu sukaupėme daug literatūros apie vaikų auklėjimą, kalbą, žaidimus ir mitybą, su vaikais išmokome įvairių kvėpavimo pratimų-žaidimų, kalbinių žaidimų, sukūrėme įdomių pasakėlių ir knygučių, sukaupėme įdomių pasakėlių ir knygučių, įdomių maisto gaminimo receptų.
Projekto užbaigimui suorganizavome sportinę pramogą su šeimos nariais Gabijos tėvelių sodyboje. Smagiai gamtoje žaidėme sportinius žaidimus, įvairias estafetes, lipome į piliakalnį, lenktyniavome su mamytėmis ir tėveliais, broliukais ir sesėmis, vaišinomės ant laužo keptomis dešrelėmis ir svarbiausia – visi patyrėme labai daug džiugių emocijų.
Projekto rezultatais likome patenkinti. Tėveliai, dalindamiesi gerąja savo patirtimi, suvokė, kad visapusiškas auklėjimas prasideda šeimoje, kad geranoriškas tėvų, vaikų, pedagogų bendradarbiavimas suteikia galimybę visapusiškai ugdyti vaiko asmenybę.
Telšių l/d „Eglutė“, „Pelėdžiukų“ grupės auklėtojos-metodininkės Rasos Dagienės ir auklėtojos Jurgitos Simaitienės inf.