Sveikata – brangiausias turtas, todėl ją saugoti ir branginti reikia nuo mažens.
Palangos lopšelyje-darželyje „Ąžuoliukas“ priešmokyklinukai mankštinasi ne tik žaisdami, sportuodami, bet ir panaudodami įdomius, neįprastus jogos elementus, kuriuos integruojame į pažintinę ugdomąją veiklą, dirbdamos su savo ugdytiniais. Mes, pedagogės domimės joga: lankome paskaitas, praktinius užsiėmimus, kurie praplečia mūsų akiratį ir sudaro sąlygas pagerinti savo sveikatą, o kai kuriuos elementus pritaikome praktiniame darbe su vaikais. Egzistuoja įvairūs požiūriai į jogos praktikavimo tikslus, bet mes, daugiau dėmesio skiriame į fizinių pratimų sistemą, reikalingą augančio kūno lankstumui, tvirtumui, taisyklingam kvėpavimui treniruoti. Priešmokyklinio „Sraigelių“ grupės vaikai džiaugsmingai nusiteikę sugūžėjo į salę mankštintis ir parodyti savo gebėjimus darželio pedagogams ir tėveliams. „Burtininkė“ (priešmokyklinio ugdymo pedagogė Niarutė Šiušienė) pavertė ugdytinius „Lašiukais“, nes šios grupės vaikai, pedagogai kartu su tėveliais vykdo projektinę veiklą tema: „Vanduo – gyvybės šaltinis“, kurios metu eksperimentuoja, žaidžia didaktinius žaidimus, plėtoja pažintinę, emocinę patirtį, tenkina judėjimo poreikius ir smalsauja, kodėl vanduo reikalingas žmogaus organizmui. Mankštos metu, skambant relaksacinei muzikai apie jūrą, vaikai derino judėjimą su kvėpavimu bei atsipalaidavimo technika jogos pozų ir judesių metu. Čia nebuvo rungtyniavimo, laimėtojų ir pralaimėjusių. „Lašiukai“ nuotaikingai pasveikino Saulę, Žemę, pavirto stipriu „Medžiu“, tvirtu „Tiltu“, linksmu „Kupranugariu“, malonia „Kate“ ir kt. Vaikams smagu buvo „Irkluoti laivą“, sukurti „Gėlės žiedą“ susikibus poromis. Visi atsipalaidavo gulėdami ant „pagalvės“ draugo pilvuko, kuris bandė sukelti dideles „bangas“ įkvėpdamas, o iškvėpdamas leisti ,,bangai“ atslūgti. Veiklos pabaigoje vaikai vienas kitam pamasažavo nugarytę buteliais su vandeniu, pasiklausė vandens teškėjimo butelyje, o iškėlę juos į viršų paprašė pripildyti doros ir išminties. Po mankštos visi atsigėrė gyvo vandens.
Atlikdami raumenų ir sąnarių tempimo pratimus, ugdytiniai ne tik pažadino organizmo gyvybines jėgas, teigiamas emocijas, bet ir stiprino raumenis, sąnarius, stuburą, mokėsi taisyklingai kvėpuoti. Šiltas vaikų, pedagogų ir tėvelių geranoriškas bendravimas įkvėpė ugdytinių širdelėse norą sportuoti, augti protinga, ryžtinga, tikslo siekiančia asmenybe, kuri vėliau taps vertinga bei pilnavertė mūsų visuomenės dalis.
Palangos lopšelio-darželio „Ąžuoliukas“ priešmokyklinio ugdymo pedagogių metodininkių Salomėjos Dobromilskienės, Niarutės Šiušienės inf. ir iliustr.
