2017 m. vasario mėnesio sveikatingumo projekto „Sveikas ir stiprus“ Grigiškių darželyje-mokykloje „Pelėdžiukas“ tikslas: ugdyti sveikos gyvensenos įgūdžius, stiprinti ir puoselėti vaikų emocinę ir psichinę sveikatą. Kiekviena grupė numatė individualius projekto įgyvendinimo būdus bei priemones. Ankstyvojo amžiaus vaikai stokoja higieninių įgūdžių, savarankiškumo, todėl integruotų veiklų „Aš-švarus“ metu daugiau dėmesio skyrė higienos įgūdžių formavimui, praktinei-darbinei veiklai (prausė lėles bei kitus žaislus, tvarkė grupės aplinką), žiūrėjo ir analizavo TV laidas, pratinosi serviruoti stalą, organizavo „Sveikuolių kavinę“. Mažyliams patiko smagūs pirštukų žaidimai, aktyvi veikla „Pažadink savo kūną“. Auklėtojų Jekaterinos Malerevič ir Margaritos Cibulskienės iniciatyva grupės vaikų tėveliai parengė kūrybinių darbų parodą „Aš-švarus“.
„Žiogelių“ grupės ugdytiniai (3-4m.) veiklų prioritetus skyrė dantukų priežiūrai, burnos higienai. Auklėtoja Elvyra Navickienė organizavo susitikimą-edukacinę veiklą su ugdytinės Amelijos Aželskaitės mama Adrija. Veiklos metu vaikai skaičiavo dantukus, tyrinėjo burnos maketą, daug diskutavo apie sveiką-nesveiką maistą, kūrė pasakėles bei atliko įvairias užduotėles.
„Bitučių“ grupės ugdytiniai (4-5 m.) ypač domėjosi vitaminų šaltiniais. Jie gamino salotas, vėrė česnakų vėrinius, dalyvavo akcijoje „Svogūnėli, žaliuok, vitaminų mums dovanok“. Žaidė futboliuką, judriuosius žaidimus: „Paukšteliai lizdeliuose”, „Medžiotojas ir kiškiai”, „Tinklas ir žuvys”, „Vilkas ir avelės”, „Mankšta kitaip“. Grupės auklėtoja Daiva Vinckevičienė teigė, kad judrieji žaidimai-vaikų džiaugsmo šaltinis, galimybė nuotaikingai rungtyniauti, vaikiškai linksmintis, juoktis, šėlti, išlieti energiją. Po smagių veiklų vaikai mėgavosi vaistažolių arbata, skanino ją medumi, kalbėjo apie sveiką maistą, kultūringą elgesį prie stalo.
„Šimtakojų“ grupės vaikai (5-6 m.) dalyvavo „Mankštoje kitaip“ bei lavino skonio pojūčius. Auklėtojų Danutės Vorotnikovos ir Violetos Adomaitienės iniciatyva grupė organizavo tyrimą „Duonos rūšių įvairovė Lietuvoje“, kūrė receptų knygeles, dalyvavo akcijoje „Svogūnėli, žaliuok“. Augalo augimo duomenis pavaizdavo diagramoje ir sukūrė knygą apie svogūno augimą. Veiklos „Draugystės masažas“ metu vaikai analizavo masažo meną, kaip atsipalaidavimo, nusiramino būdą, kūrė ir išbandė įvairius masažo elementus.
Priešmokyklinio ugdymo grupės „Boružiukai“ ir „Voriukai“ sveikatingumo mėnesį pradėjo pokalbiais „Aš-jausmų šeimininkas“, „Kai jaučiuosi piktas…“, „Kai jaučiuosi geras…“, „Šypsena puošia, pyktis bjauroja“. Pokalbiuose „Prie arbatos puodelio“ ugdytiniai aptarė girdėtas istorijas, dalinosi patirtimi ir sutiko, kad būti geram-smagiausia! Edukacijoje „Prakalbinti spalvas“ priešmokyklinio ugdymo grupės vaikai išbandė spalvų liejimo technikas, išlaisvino vaizduotę, patyrė kūrybinio atradimo džiaugsmą: piešė, spalvino, kūrė fraktalus ir parengė piešinių parodą „Jausmų spalvos“, dalyvavo šviesos stalo terapijoje „Šviesa dovanoja džiaugsmą“, „Mano Lietuva“. Muzikinės veiklos metu meninio ugdymo pedagogė Danutė Umbrasienė organizavo originalią šokio terapiją su skarelėmis.
Priešmokyklinio ugdymo pedagogės Vilma Virganavičienė, Beata Ligeikienė ir auklėtoja Ramunė Princeva teigė, kad svarbu įžvelgti bei įvertinti vaikų emocinę, psichinę būseną, laiku suteikti pagalbą, stiprinti pasitikėjimą suaugusiuoju, nes vaikai turi įvairių emocinių sunkumų, problemų, bet nežino jų įveikos būdų.
Pokalbių, atvirumo minutėlių organizavimas, atsipalaidavimo pratimų popietės pozityviai įtakoja savęs pažinimą, vertinimą, skatina žingeidumą, ateities siekių kūrimą, gerina ir visapusiškai stiprina vaikų sveikatą.
Kalba vaikai:
„Kad nusiraminti-reikia užsimerkti, giliai kvėpuoti ir pagalvoti apie ką nors gražaus ir gero.“ (Darija)
„Rami muzika nuramina smegenis.“ (Sofija)

Vilniaus savivaldybės Grigiškių darželis-mokykla „Pelėdžiukas“ direktoriaus pavaduotos ugdymui Sigitos Urbanavičienės inf. ir iliustr.